تبدیل کامپیوتر خانگی به یک سرور با استفاده از Local Host :: کانتر استریک 1.6

کانتر استریک 1.6

مطالب در باره کانتر استریک 1.6

کانتر استریک 1.6

مطالب در باره کانتر استریک 1.6


کانتر استریک 1.6

بازی کانتر استرایک در سبک اول شخص تیراندازی است.بازی در حالی اغاز می شود که بازیکنان در جاهای مخصوص خود قرار گرفته و در اغلب موارد در حالت انتظار برای شروع هستند.یک بازیکن می تواند در هرگروه مدل های مختلفی از شخصیت را انتخاب کند و همچنین توانایی خرید هر نوع از اسلحه را دارد.

آخرین نظرات
  • ۲۱ شهریور ۹۵، ۰۲:۴۳ - سعید ارایش خواه اصل
    عالی بود
نویسندگان

نتیجه تصویری برای عکس تبدیل کامپیوتر خانگی به یک سرور

احتمالا به این نکته تا به حال اندیشیده اید که چگونه ما می توانیم یک وب سایت را مشاهده کنیم در حالی که وب سایت مورد نظر در فرسنگ ها دورتر از ما قرار دارد. اصلا چگونه این وب سایت مورد پردازش قرار می گیرد که ما می توانیم به راحتی آن را مشاهده و از آن بهره ببریم؟ سوالات زیادی در این باره پیش می آید.معمولا نکاتی در مورد یک سایت که کاربران می توانند به مشاهده آن بپردازند دارای ارزش دانست است. معمولا سایت ها از نظر بارگزاری و میزبان به دو دسته تقسیم می شوند. سایت هایی که برروی سرورهای لینوکس قرار دارند و هاست هایی که برروی ویندوز بارگزاری می شوند. لینوکس یک سیستم عامل کدباز و رایگان بوده و همه می توانند از آن استفاده کنند ، اما در مقابل سیستم عامل ویندوز ساخته شرکت مایکروسافت بوده و قیمت فوق العاده بالایی دارد. ویندوز سرور در نسخه های متعددی ارائه می گردد که غالبا می توان برروی آن ها سایتی را آماده بازدید کاربران نمود. برای این که سیستم عامل ها بتوانند یک سایت را پردازش کرده و اطلاعات کدشده را قابل دسترس قرار دهند نیاز به یک پردازشگر دارند که وب سرور نامیده می شود.

برای آموزش لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید

وب سرور این امکان را فراهم می کند تا با پردازش کدهای صفحات وب ، سایت قابل دسترس باشد. زمانی که کاربری به آدرس یک سایت مراجعه می کند در حقیقت درخواستی مبنی بر گشودن این سایت داشته و بدین ترتیب وب سرور به آدرس سایت در سرور مراجعه کرده و اقدام به بارگزاری آن می نماید. نکته مهم در مورد وب سرورها این است که وقتی کاربر درخواستی می دهد قاعدتا نام سایت را همان دامین را وارد می کند اما در عمل وب سرور با آدرس IP ها کار می کند .

به طور کلی دو نوع وب سرور معروف وجود دارد. وب سرور شرکت مایکروسافت که IIS نام دارد و برروی سیستم عامل ویندوز اجرا می گردد. در مقابل وب سرور Apache هم به مانند لینوکس یک پردازشگر رایگان بوده و برروی سرورهای لینوکس قابل اجرا می باشد.

زمانی یک سرور قابل بارگزاری صفحه وب است که یکی از وب سرورها را برروی خود نصب شده ببیند. IIS که نسخه ۷ از آن هم ارائه شده و در ویندوزسرور ۲۰۰۸ قابل استفاده است برروی ویندوزها به صورت پیش فرض قرار دارد اما نصب نیست و باید نصب شود. IIS قادر است علاوه بر HTML ، زبان برنامه نویسی معروف و تحت وب ASP را پردازش نماید. تقریبا همه می دانند که ASP یا PHP چه کاری انجام می دهد اما برای کسانی که این دو را نمی شناسند تنها با مثالی ساده می توان این نکته را مشخص کرد.

برای مثال اگر در صفحه وب طراحی شده از سوی طراح که با زبان HTML نوشته شده است ، ۲+۲ را تایپ نمائیم ، به همین صورت در صفحه مرورگر قابل مشاهده خواهد بود. اما در PHP یا ASP اگر همین ۲+۲ را بنویسیم حاصل که عدد ۴ می باشد به نمایش در خواهد آمد. به طور کلی این دو زبان پردازشی یا اسکریپ نویسی نامیده می شوند. البته این تنها مثالی ساده بوده و در PHP یا ASP نوع دستورات به این سادگی نیست.

در مقابل ASP رقیب اصلی آن یعنی PHP قرار دارد. PHP هم مانند لینوکس و آپاچی کاملا کد باز و رایگان می باشد. آپاچی که وب سرور اختصاصی لینوکس است می تواند علاوه بر PHP ، زبان HTML و تعدادی از زبان های تحت وب را مورد پردازش قراردهد. نکته این که IIS با افزونه ای می تواند PHP را هم اجرا و پردازش نماید. به طور کلی چون PHP رایگان می باشد در دنیای برنامه نویسی خواستار بیشتری نسبت به ASP دارد .

اما همه این موارد مقدمه ای بود تا این که بدانیم چه طور یک سایت قابل مشاهده خواهد بود. در ادامه می خواهیم تا در کمتر از ۱۰ دقیقه یک وب سرور را راه اندازی و از آن به عنوان یک وب سرورشخصی بهره ببریم.

تنها یک ارتباط اینترنت و یک رایانه لازم است تا این وب سرور راه اندازی شود. برای راه اندازی این وب سرور که از نوع آپاچی می باشد ابتدا می بایست با مراجعه به آدرس سایت آپاچی ( www.apache.org ) به دنبال کلمه HTTP Server بوده و با رفتن به این صفحه از گزینه های موجود آخرین نسخه را بارگزاری نمائیم. آخرین نسخه ۲.۲.۱۱ نیز می باشد. از میان نسخه های موجود می بایست نسخه Win۳۲ دریافت شود ، پس از دریافت و نصب آن برروی سیستم عامل ویندوز که تنظیمات خاصی را نیاز ندارد می بایست برای تست کردن آن اقدام نمود. برای تست کافی است پس از نصب وب سرور آپاچی در مرورگر کلمه Localhost و یا ۱۲۷.۰.۰.۱ را وارد نمائیم ، اگر صفحه ای ظاهر شود معلوم است که به درستی وب سرور نصب شده است.

این مرحله به پایان رسیده و مرحله بعدی بازکردن پورت ها است . اگر پورت ها باز نباشد تنها رایانه شخصی و کسانی که با این رایانه شبکه هستند می توانند به وب سرور دسترسی داشته باشند. برای بازنمودن پورت ها باید به چند نکته توجه داشت ، IP Valid یکی از مهمترین موارد است ، gateway و یکی دو مورد دیگر که می توان از گرفتن IP بدست آورد.

برای بدست آوردن IP لازم است از منوی Start گزینه Run اجرا شده و با تایپ کلمه CMD صفحه داس را مشاهده نمائیم. سپس با تایپ ipconfig /all تمامی موارد موجود در مورد IP آدرس رایانه را بدست آورده تا مراحل بعدی انجام پذیرد . مرحله بعدی این است که از مرحله قبلی default gateway بدست آمده را درآدرس بار مرورگر وارد نمائیم ، در اینجا پس از وارد نمودن  default gateway صفحه مربوط به مودم باز خواهد شد. البته می بایست پسورد مودم را داشته باشیم که معمولا یوزر Admin و پسورد ۱ خواهد بود. پس از بازشدن صفحه مربوط به مودم باید به دنبال Port Forwarding باشیم ، در این جا می بایست پورتی را که می خواهیم بازشود را انتخاب کنیم که معمولا پورت ۸۰ است . مرحله آخر ذخیره سازی اعمال انجام شده است.

در مرحله بعد با مراجعه به آدرس ( www.whatismyip.com ) می بایست IP حقیقی خود را بدست آورده و سپس با وارد کردن آن در آدرس بار منتظر اجرای وب سایت خود در وب سرور شخصی باشیم. 

(هرگونه کپی حرام است و پیگرد قانونی به دنبال دارد.)

  • سعید ارایش خواه اصل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.